Med Sense slipper du for at tælle kalorier og veje din mad, i stedet skal du blot følge nogle enkle principper. Med disse simple Sense principper er du sikret en optimal mæthed og et stabilt blodsukker gennem hele dagen. Læs mere
Aarstiderne tilbyder en måltidskasse med skønne velsmagende, grønne retter baseret på Sense-principperne. Med til kassen medfølger også opskrifter, samt en oversigt over, hvordan de enkelte retter skal fordeles i henhold til spisekassemodellen. Derudover har Aarstiderne indgået et eksklusivt samarbejde med kvinden bag Sense, Suzy Wengel, der kommer med sine tips og tricks, til hver måltidskasse.
Sense er ikke blot en ny kur, men derimod en livsstil, der passer til alle mennesker, uanset alder, størrelse og vægt.

Det vigtigste princip bag Sense er Sense-spisekassemodellen, der giver en skabelon over dine måltider og som består af tre spisekasser, hvilket består af en særlig måde at sammensætte kosten på ud fra 3-4 håndfulde mad og 1-3 spiseskefulde fedtstof.
Da hændernes størrelse oftest hænger sammen med, hvordan vores kroppe er bygget samt højden, vil det betyde at kvinder vil spise 1.500 kalorier om dagen, hvor en mand vil spise omkring 2.000 kalorier om dagen.

Håndfulde 1-2: Grøntsager. Den første håndfuld eller to er alle slags grøntsager, både de grove og de fine. Man skal mindst spise én håndfuld grøntsager til hvert måltid, men man må meget gerne spise to.
Håndfuld 3: Protein.
Kød, fisk, æg, bælgfrugter samt magert ost.
Håndfuld 4: Stivelse/frugt.
Kartofler, brød, havregryn, pasta og frugt samt bær.
1-3 spiseske: Fedtstof.
Olie, smør, pesto, nødder, chokolade samt fed ost.

Derudover er der to valgfrie elementer, som man kan tilføje hvis man har lyst.
Det ene er mælkedressing, som man må tilføje op til 2 spiseskefulde af til hvert måltid.
Det andet valgfrie element, er mælkeprodukter som man må spise/drikke op til tre deciliter af, om dagen.

Sense er særlig velegnet til dig, der ønsker dig et varigt vægttab, men også til dig der ønsker vægtvedligeholdelse.